תיאטרון באר שבע

תיאטרון באר שבע

תיאטרון באר שבע החל אתדרכו בשנת 1973 כיוזמה משותפת של השחקניות מרגלית סטנדר, נעמי בלומנטל, מר גרי בילו ז"ל וראש העיר שכיהן באותה תקופה מר אליהו נאווי ז"ל וסגנו מר בנץ כרמל ז"ל.

התיאטרון הוקם במטרה להביא את מיטב התרבות למרכז הנגב ולכן באופיו ניתן לראות כי התיאטרון מחובר לקהילה ממנה הוא מגיע, ההצגות הנוצרות בו מקבלות את ההשראה מהמקום ומהתרבות שבאזור. מידי שנה מפיק תיאטרון באר שבע חמש הצגות שונות אותן הוא מעלה במבנה התיאטרון המקומי שבעיר באר שבע ואיתן הוא יוצא להופעות ברחבי כל הארץ. ההצגות עולות בפני קהל רחב ומגוון כולל מוסדות חינוך, אנשי תרבות מובילים, עיתונאים ואף פוליטיקאים.

היום מונה תיאטרון באר שבע כ- 30 שחקנים פעילים אשר כולם בוגרי בית ספר למשחק. נוסף לשחקנים מועסקים בתיאטרון כ- 70 עובדים מאזור באר שבע והנגב והם פועלים כדי שהצגות התיאטרון יעלו מידי ערב לקהל הרחב.

המחלקה החינוכית של תיאטרון באר שבע

מעבר לתרבות מצוינת, תיאטרון באר שבע שם דגש גם על מחויבות לקהילה. התיאטרון עושה שיתוף פעולה עם ארגונים וגופים חברתיים והוא מגיע למועדוניות נוער, מופיע בפני נוער בסיכון, מופיע בפני ארגוני נכים ועוד כשההופעות הן בחלקן תרומה ובחלקן בתשלום סמלי כשהמטרה היא לאפשר לכל קשת האוכלוסייה לצפות בהצגות המשובחות של התיאטרון.

הצגות התיאטרון העולות בבאר שבע החלו את דרכן כמימוש פיתוח הנגב, אך מאז הקמת התיאטרון ועד היום הוא התפתח להיות חלק ממוסדות התרבות של הנגב. היום ניתן לומר כי תיאטרון באר שבע הוא אחד מבין התיאטראות החשובים שפועלים בישראל והוא מקבל תשבחות מדן ועד אילת ומכל הגורמים השונים באוכלוסייה לרבות מחלקות תרבות וחינוך.

ההיכל של תיאטרון באר שבע ממוקם ברחוב שדרות רגר 41 והוא מציע לצופים חווייה מושלמת של תרבות. המקום מציג את מיטב הצגות המבוגרים, נוער וילדים שחלקן הן הפקות מקוריות של התיאטרון עצמו ובחלקן הצגות המגיעות למקום מכל רחבי הארץ. לנוחיות הקהל ניתן להצטרף לאחת מתוכניות המנויים של התיאטרון כשאלו מותאמות לפי גיל הצופים.

תיאטרון באר שבע מציע לכל המשפחה להגיע לחוויה תרבותית בלתי נשכחת, חוויה יוצאת דופן אשר מתאימה לכל אחד. התיאטרון מציע תוכנית מנויים כך שכל אחד ואחת יוכלו ליהנות מההצגות לאורך כל ימות השנה והוא מציע כמובן גם להגיע להצגות יחידות של התיאטרון במתחם או בכל רחבי הארץ.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these