מכולות

חברות שילוח בינלאומיות וכיצד הן מטפלות בהזמנות שלכם

חברות שילוח בינלאומי מתווכות, מלוות ומטפלות בחבילות שמוזמנות מאתרים מחו"ל, כולל התנהלות מול המכס. מיהן החברות העיקריות שפועלות בישראל ומה כוללת העבודה שלהן בפועל?

אוניית משא עם מכולות בצד

מי היה מאמין שפעם היינו צריכים לצאת מהבית, לעמוד בפקקים, להיכנס לחנות ולקוות שלא איחרנו את המועד – רק כדי להתחדש בסוודר, נעליים או פריטים עיצוביים לבית? קניות מקוונות שינו את כל כללי המשחק, וגרמו לישראלים רבים לצמצם ואף לוותר לחלוטין על הביקורים בקניון. המבחר הרחב, המחירים המשתלמים והיכולת לקבל את המשלוח במהירות , גורמים לנו לשכוח שמדובר בתהליך מורכב. כזה שדורש מהחבילה שהזמנו להגיע לשדה תעופה בחו"ל, לעלות על טיסה ולפעמים גם לעבור במכס עם הנחיתה.

חברות שילוח בינלאומי נכנסות לתמונה בדיוק בהקשר הזה, בכדי לייצג את היבואן מול המכס ולקצר למינימום את תהליך שחרור החבילה מהמכס. ברשימה הזו נמצאות פעולות כמו טיפול בניירת הנדרשת, סיווג המשלוח ועדכון מזמין החבילה בנוגע לתשלומים שונים שעליו להעביר (כמו למשל מע"מ, מס קנייה, מכס ועוד). תפקידן לא מסתיים רק במעמד השחרור, מאחר שבשלב הבא החברות גם אחראיות על הפצת החבילה ליעדה – בין אם מדובר בנקודת חלוקה או מסירה עד הבית.

חברות שילוח בינלאומי וייבוא אישי

ברמה התיאורטית, תוכלו לבצע את רוב השלבים שפירטנו באופן עצמאי, על ידי הגעה פיזית אל המכס והתנהלות מול שלל גורמים שרלוונטיים לתהליך. עם זאת, מדובר במגוון פעולות שיש לבצע במסגרת זמנים מסוימת, תוך מילוי טפסים והתנהלות בהתאם לנהלים המוגדרים. ולמרות שישראלים רבים רגילים לבצע הזמנות אונליין באופן קבוע, הם מן הסתם אינם בקיאים בכל המידע שנדרש לצורך שחרור החבילה שהזמינו. בנוסף, הם גם אינם מעוניינים לבזבז את הזמן הנדרש בכדי לבצע את התהליך. 

יש לציין שעיכוב בשחרור החבילה כרוך גם בתשלומים נוספים כמו למשל דמי אחסנה, כך שנלווה אליו גם פוטנציאל להסתכן באובדן כסף. חברות שילוח מובילות יכולות לבצע עבורכם את כל הפעולות הללו, במינימום זמן ובמקסימום תוצאות. כולל שירותים נוספים כמו שירות מעקב משלוחים, שיכול לאפשר לכם לדעת בדיוק היכן החבילה שלכם נמצאת כרגע – ישירות מהבית ובלי להמתין על קו הטלפון.

חברות שילוח מובילות שפועלות בישראל

קיימות מספר חברות שילוח בינלאומי שאחראיות על טיפול בחבילות שנשלחות מאתרים בחו"ל לישראל. אלה הבולטות ברשימה:

  • GCX GCX היא חברת בלדרות מובילה, שהיא גם הישראלית הגדולה בארץ, שמספקת שירותי עמילות מכס מתוקף היותה בעלת רישיון סוכן מכס מורשה. החברה מטפלת בכל השירותים הנדרשים, ובנוסף מציעה ללקוחותיה שירות לקוחות דיגיטלי ומתקדם שמאפשר להם לקבל מענה ללא צורך בהמתנה. בין אם באמצעות צ'אט דיגיטלי, טופס פנייה או עמוד הפייסבוק. 
  • DHL ישראל – הנציגה הישראלית של חברת DHL העולמית, שמציעה פתרונות שילוח ותובלה ימית ללקוחות ברחבי העולם. 
  • FedEx – חברת שילוח בינלאומי נוספת, שמעניקה ללקוחות מגוון פתרונות ומטפלת בהזמנות בכל השלבים הנדרשים – מהאיסוף ועד להפצה. כל זאת, תוך עדכונים אודות מיקום החבילה.
  • UPS (United Parcel Services) – חברת שילוח שמספקת שירותי עמילות מכס, ייבוא וייצוא, פועלת בישראל מזה שנים ארוכות ובעלת מרכז לוגיסטי שניתן למצוא בו מערכי הפצה, מחסנים, מיון ועוד.
  • דואר ישראל – בדואר ישראל מעניקים שירותי שילוח בינלאומיים של דברי דואר וחבילות, מישראל לחו"ל ולהיפך. 

חברת השילוח שמטפלת בחבילה שלכם תיצור אתכם בדרך כלל קשר באמצעות מסרון או אימייל, בכדי לספק מידע אודות מיקום החבילה, הגעה צפויה ופרטים נוספים. עקבו אחר ההודעות ופעלו בהתאם.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post