שחייה צורנית | שחייה בהריון | קורס שחייה – שחייה

שחייה

טרנד הריצה הולך ותופס תאוצה. אבל לא כל אחד יכול לרוץ. לרבים, בהם אנשים הסובלים מעודף משקל, נשים בהריון, קשישים ועוד, מדובר בספורט שמחוץ לתחום. האם אין ענף ספורט שיוכל לתת להם מענה? ברור שיש. השחייה. במהלך השחייה בפרט ובכל פעילות ספורטיבית המתנהלת בתוך המים ככלל, מתבטלים הלחצים הפיזיים המורגשים בעת פעילות ספורטיבית על גבי קרקע מוצקה.

במהלך ריצה על משטח קשה כמו אספלט או אפילו במהלך הליכה על משטח רך כמו מסלול ריצה או חול ים – מופעל לחץ מכף הרגל ועד לעמוד השדרה. בשל כך, פעילות שכזו עלולה להביא לכאבי גב לאנשים המועדים לפורענות בתחום הזה. בשחייה במים – הלחץ הזה לא קיים.

במהלך השחייה, אנחנו נדרשים להפעיל את השרירים שלנו באופן המקסימלי והמגוון ביותר האפשרי. כל סגנון שחייה מפעיל קבוצת שרירים שונה, אך קשור להפעלת מגוון עצום של שרירים בגוף – הידיים והרגליים פועלות במקביל להתפתחות שרירי החזה והריאות וכן הלאה על זו הדרך. הצורך שלנו לשמור על עצמנו מעל לפני המים מעניק לנו את ההזדמנות להפעיל את השרירים לכל אורכם. התוצאה שתתקבל מהתמדה בפעילות הזאת ומההפעלה של השרירים באופן הזה תהיה גוף חטוב ושרירים מוצקים שיהיו מועדים הרבה פחות לפציעות ולהיתפסויות. לחץ המים המופעל על החזה שלנו במהלך השחייה גורם לכך שאימון הריאות הופך ליעיל ב-60% יותר מכל אימון לב-ריאה שנעשה מחוץ למים. באופן הזה, מצליחים להגיע מהר יותר לתוצאות ולמצב שבו בכל שאיפת אוויר נכנסת כמות חמצן גדולה יותר ויותר לתוך הגוף ולמחזור הדם.

אז מהם היתרונות הבולטים של השחייה?

  1. מדובר בענף ספורט מהבטוחים ביותר שקיימים. בעוד בענפי ספורט אחרים ישנן פציעות שלעתים משביתות את הספורטאים מעיסוק ספורטיבי למשך תקופות ממושכות, השחייה כמעט ואינה גורמת לפציעות שכאלה.
  2. שחייה קבועה וברמת קושי המאתגרת את השוחה משפרת את זרימת הדם ואת מערכת לב-ריאה בגוף.
  3. שחייה היא פעילות גופנית זמינה יחסית – ניתן לעשות אותה בבריכות השחייה הנמצאות כמעט בכל עיר ובכל יישוב או בים הזמין לכל. היא מאפשרת גם לסובלים מעודף משקל ומבעיות פרקים ועצמות לבצע פעילות גופנית יעילה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these