מגשרים | קורס גישור | בית ספר לגישור – גישור

גישור

 

תהליך הגישור הוא תהליך אשר עוזר בסופו של דבר להגיע להחלטה עם פתרון עבור שני הצדדים, למגשר ישנו השפעה שהיא מקצועית ועל כן הוא מצליח לגרום לגישור שני הצדדים בשיטות שונות ומגוונות ובאופן שמחליף את הדיון בבית המשפט.

אין ספק שהתהליך של הגישור הוא תהליך אשר גורם לחיסכון לריצות ולעלויות רבות, הדבר החיובי הטוב בתהליכו של הגישור זה שהמשתתפים בתהליך הם אלו אשר קובעים את הקצב, ההתקדמות, וההתנהלות של התהליך, בשונה מבית המשפט ששם אין המשתתפים קובעים את הקצב.

בבית המשפט מגיעים להכרעה שהשופט קובע גם אם יש התנגדויות ואי הסכמות לכך.

 

אלו אשר רוצים לחסוך מעצמם את התהליך הארוך של בית המשפט יכולים להגיע למגשר ולהגיע לפתרון אחיד בתוך זמן קצר.

הפתרון הוא להגיע להסכם בין שני הצדדים, במקרים בהם יכולים הצדדים להגיע לפשרה ואינם נדרשים לפסיקת בית המשפט, שלא כמו בבית משפט עם עם דיונים כאן זה מבוסס כולו על רצון שני הצדדים והסכמתם.

 

לכן בתי המשפט מעדיפים קודם להפנות לתהליך גישור בכדי שהם יגיעו להסכמה בין שני הצדדים,ואפילו בדרך מהירה. ולכן זה חייב את בעלי הדין לשלוח את אותם אנשים לתהליך גישור עוד טרם הם הלכו למשפט בבית דין .

 

ואכן אין ספק שמדובר כאן בדרך שונה ואחרת מהליך משפטי וכמו כן ניתן לאחד מהצדדים לומר שהוא אינו מוכן להמשיך בכך.

לתמונה כאן נכנס גם גורם של צד שלישי, גורם זה עוזר להם להגיע להחלטה, וכל זאת נעשה על ידי כך שהמגשר מבין את האינטרסים של שני הצדדים ועוזר להם להגיע לפתרון אחיד.

מעניק אפשרויות שונות של פתרונות עד אשר מגיעים לפתרון שרצוי על שני הצדדים.

 

המגשר אינו בעל סמכות להכריע בעצמו בין שי הצדדים, והדגש הוא כי ההחלטה על אופן פתרון הסכסוך מצויה אצל בעלי הדין, ואצלם בלבד.

אם כן התהליך הזה הוא תהליך סודי ואסור לחשוף בו דברים שיכולים להיות מועילים ושימושיים בתהליך המשפטי,אם וכאשר יחזור ויתקיים בהמשך.

וכך נשמרת בעצם העצמאות של הגישור והניתוק מן תהליכי המשפט, באופן אשר מאפשר לצדדים להיות פתוחים ולחשוב על דרכי פשרה במטרה לסיים את הסכסוך העומד על הפרק, וזאת מבלי לחשוש שהצעתם תעמוד להם לרעה בתהליך המשפטי.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these