כבישי אגרה | סלילת כביש 6 | כבישים בישראל – כביש 6

כבישי אגרה | סלילת כביש 6 | כבישים בישראל – כביש 6

 

כביש 6 הוא תהליך מתמשך אשר בסופו של דבר נבנה הכביש, ואכן תהליך זה בהתחלה גרר עמו אי הסכמות, אך לבסוף הבינו שזהו הפתרון הטוב ביותר בכדי להביא לקיצור דרכים.

 

כביש 6 הוקם ב1999 ואכן כביש זה מצליח להביא לקיצור של הדרכים, מן הצפון אל המרכז והדרום.

עוד בשנות השישים הוקם הרעיון לבנות את הכביש הזה, אך רק לאחר 30 שנה הוא נבנה.

ההחלטה לא היתה מצליחה להתבצע אם לא העזרה השותפית הציבורית, שזה אומר שיתוף פעולה בין הממשלה לבין הזכיין הפרטי שמשקיע בכביש זה.

 

הכביש מתנהל בצורה כזו שהמדינה סוללת מקטעים,הזכיין שזוכה במכרז על קטע של כביש 6 הוא זה שמתחזק אותו וגובה עבורו את הגבייה.

הגבייה מתבצעת במשך שלושים שנה, ולאחר מכן חוזרת בעלותו של הכביש אל הממשלה.

 

הסיבה לבניית כביש 6 היא מפני הרצון והצורך לחבר את הכביש של צפון הארץ אל המרכז והדרום, ואת המרכז לצד המזרחי ועל ידי כך נוצר מצב שאנשים יכולים להגיע לכל קצוות הארץ ולכל האזורים, בקלות ובמהירות.

היה דבר אשר גרר יותר ונתן דחיפה לבצע את הסלילה של הכביש, וזה הרעיון שאפשר לגור בצפון הארץ ולעבוד במרכז, כביש 6 חוסך את כל הזמן והפקקים ובעצם מביא לעקיפה של כל אזור גוש דן, ואכן כל מי שמבין עד כמה בעייתי ולא נוח זה העניין של הפקקים, יכול גם להבין עד כמה תועלת גדולה יש לכביש זה.

 

ואכן ניתן לראות שהתוצאות של כביש זה הם תוצאות מוצלחות מאד ומועילות מאד, וממשיכים עדיין לעלות רעיונות כיצד אפשר לקצר עוד ועוד את הדרכים ולקרב בין ערים שונות, ואכן אנו רואים שנבנים עוד מקטעים בכביש 6 ויש גם מטרה והיא שיהיה כביש מהיר ממטולה עד אילת.

אנו יכולים לראות שאנשים כבר אינם חוששים לצאת מהמרכז ולגור בגליל.

ואכן הבנייה הזאת של כביש 6 הביאה למצב שלאנשים כבר אין צורך לנסוע נסיעה ארוכה ומלאת פקקים, בכדי להגיע מאזור אחד לשני, אלא כביש זה חוסך להם את כל הדרכים הארוכות, ולמרות שקיים בכביש זה תשלום של אגרה זה דבר אשר איננו מפריע כלל לאנשים כי הנוחות המוצעת שם שווה את זה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these