מחיר ביטוח דירקטורים | ביטוח מנהלים | נושאי משרה – ביטוח דירקטורים

מחיר ביטוח דירקטורים | ביטוח מנהלים | נושאי משרה – ביטוח דירקטורים

 

בארגונים גדולים או חברות פרטיות וממשלתיות חלק מהגוף הניהולי הוא כולל את הדירקטורים, אותם אנשי ניהול היושבים בראש הארגון, ממונים על ידי בעלי המניות בחברה והם אלו שמפקחים על ניהול האירגון, קביעת אסטרטגיות ניהוליות ומתווים את הדרך של החברה.

על הדירקטורים יש אחריות כבדה שכן הם הגוף המייצג של החברה או הארגון, הם אמנם לא ההנהלה הישירה שלהם, לצורך זה פועל מנכל או סמנכל החברה אך הם אלו שחתומים על המסמכים החשובים על דוחות ותדפיסים שקובעים את התנהלות החברה.

כמו בכל עסק, רצוי לבעל העסק שיהיה בידיו כלי שיגן עליו בעת תביה מלקוח לא מרוצה או מעובד לא מרוצה, גם הדירקטור אינו מוגן מפני תביעות. אמנם הוא אינו המנהל בפועל של החברה אך הוא זה שחתום מטה בהרבה מן המסמכים והדוחות החשובים ביותר של החברה והוא זה שמייצג את החברה החוצה ופנימה בפני קהל הלקוחות. ולכן רצוי שהדירקטורים כמו מנהלים נוספים בהנמהלת החברה יהיו מבוטחים בביטוח דירקטורים.

ביטוח דירקטורים מגן על בעלי התפקיד היושבים בדירקטורון החברה ואחראים על תהליכים ופעילויות רחבות היקף של החברה. לא אחת קורה, בעיקר בחברות גדולות שנעשות תביעות משפטיות מסוגים שונים כנגד התנהלות החברה, מי שעומד בראש החברה אמור לשאת באחריות ובכדי שלא תיפול האחריות אך ורק על כתפי הדירקטוריון נהוג לבטח בביטוח דירקטורים שמספק להם הגנה שכזאת.

ביטוח דירקטורים יכסה במקרה הצורך הוצאות משפט, שכר טרחה של עורך דין וליווי משפטי לדירקטור שיועמד לדין בתביעה של לקוח או גוף חיצוני אחר. והכיסוי הכלכלי הזה של ביטוח דירקטורים יגן עליו ויתן לו שקט כלכלי גם במצבים קשים שכאלה. בהם יאלץ לעמוד במשך תקופה ארוכה בהליכים משפטיים שגובים כסף רב והפסד ימי עבודה, לא אחת יאלץ אף להגיש את פיטוריו שכן באם הוגשה תביעה כנד הדירקטור הוא לא תמיד יוכל להמשיך ולייצג את החברה בגלל ניגוד אינטרסים, והדבר יוביל להפסד מקום העבודה והמשכורת, אך מעבר לפיצויים שיצטרך לקבל, חשוב לא פחות שתהיה לו הגנה כלכלית מתוך כללי הפוליסה של ביטוח דירקטורים.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these