מה עדיף? ליסינג פרטי או תפעולי?

כולנו יודעים כי קניית רכב צריכה להיעשות בשיקול דעת ולא בפזיזות. ראשית אנו צריכים לבדוק את התקציב הכספי שלנו ולבדוק מה יכולה להיות תקרת הגג שלנו מבחינת ההוצאה ועד כמה נוכל להרשות לעצמנו לחרוג ממנה. לאחר מכן, נוכל לבחון רכבים או ישירות לברר על רכב בו אנו חושקים ולבדוק האם הוא מתאים לציפיות שלנו הן מבחינת תפקודו והן מבחינה כספית.

אלו אשר אינם יכולים לממן רכב בעצמם, יכולים לבחור בליסינג פרטי. ליסינג פרטי הוא בעצם מעין חוזה להשכרת רכב עם סוכנות למכירת מכוניות מסוימת, אשר ממנה נקבל רכב לתקופה של שלוש שנים בלבד. הנהג משלם סכום מסוים לכל אורך שלושת השנים האלו על השימוש ברכב. ניתן לומר כי אפילו מדובר על סוג של השכרת רכב לטווח ארוך.

ליסינג פרטי
ליסינג פרטי במחירים נוחים

בליסינג פרטי תשלומים נוחים ואפשרות לקניית הרכב לאחר תום תקופת החוזה

לאחר תום החוזה ניתן לרכוש את הרכב ולשלם עליו רק את החלק היחסי משווי ערכו או לחילופין להתחיל חוזה חדש עם רכב אחר. אפשרות זו מצוינת עקב כך שנוכל להחליף רכבים כל כמה שנים ולא לאחר הרבה שנים כאשר הרכב מאבד מביצועיו.

התשלומים החודשיים בליסינג פרטי בדרך כלל נוחים מאוד ללקוח על מנת שיוכל לעמוד בתשלומים מבלי להילחץ או "להיחנק", וכך לאפשר לכל אזרח לקנות רכב. ליסינג פרטי הוא פתרון מצוין במיוחד לאלו אשר זהו רכבם הראשון ואינם מעוניינים להתחייב במהירות לרכב אחד.

ישנו גם את הליסינג התפעולי. כאן מדובר בעסקאות אשר בדרך כלל רואים אותן בחברות גדולות כמו הייטק, בנקים ואחרות. ההבדל בין הפרטי לתפעולי הוא שבליסינג תפעולי ההוצאות הנלוות לרכב כמו דלק, תיקונים וביטוח כבר כלולות בחוזה.

גם לקוחות פרטיים יכולים לבחור בליסינג תפעולי וכך להיות בראש שקט, אך ניתן לראות כי גם בליסינג פרטי ישנה אפשרות לרכישת חבילת הוצאות לרכב אשר בסופו של דבר מחירה דומה לחבילה הניתנת בליסינג התפעולי.

לפני שאנו קונים רכב יש לבדוק את כל האפשרויות המתאימות לנו ולבדוק האם התנאים בליסינג פרטי מתאימים לנו או שמא אפשרות אחרת, כמו לקיחת הלוואה מהבנק או שיטת המימון המלא אותן מציעות סוכנויות הרכבים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post