כל מה שרציתם לדעת תקנון למניעת הטרדה מינית במקום העבודה

 

על פי החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, ישנם כמה תקנות הקשורות לפרסום תקנון למניעת הטרדה מינית במקום. לדוגמא, ניתן למצוא תקנות כמו:

  • במקום עבודה בו מועסקים מעל 25 עובדים (גם אם במשמרות ולא בו זמנית) חלה חובה על המעסיק לפרסם תקנון למניעת הטרדה מינית ולתלות אותו במקום בולט בבית העסק.
  • בעסקים בעלי פחות מ – 25 עובדים יש ליידע את כל העובדים בדבר התקנות למניעת הטרדה מינית ולהעביר לכל עובד את כל המידע בנוגע לתקנות.
  • מעסיקים אשר לא יפרסמו את אותו תקנון למניעת הטרדה מינית כנדרש מבית העסק שלהם יכולים לקבל קנס של 1,400 ₪ לכל שבוע בו לא הוצב התקנון הנדרש.
  • על המעסיק למנות אדם שיהיה אחראי על פיקוח הנושא וכן יהיה איש הקשר לעובדים אליו יוכלו להעביר תלונות, להתייעץ או לדרוש בירור מול עובד אחר בבית העסק.

נוסח התקנות

נציבות שירות המדינה פרסמה נוסח לדוגמא של תקנון למניעת הטרדה מינית, אשר על המעסקים לבצע בו שינויים שונים אשר יהפכו אותו למתאים עבור בית העסק והתחום בו הוא עוסק.

עיקרי הדברים המוזכרים בנוסח התקנון הם:

  1. העונש על הטרדה מינית – עונש המקסימום על הטרדה או התנכלות על רקע מיני יכול להיות בין שנתיים לבין ארבע שנות מאסר.
  2. למי מתייחס החוק – החוק על הטרדה מינית מתייחס לכולם – גם גברים וגם נשים, ולא משנה לאיזה מין הופנתה ההטרדה.
  3. מה אסור לעשות – תקנון למניעת הטרדה מינית מפרט מה אסור לעשות ומה יכול להיחשב בתור הטרדה מינית כגון הצעות מיניות לאדם שלא מעוניין בכך, ניצול יחסי מרות לטובות מיניות, ביזוי והשפלה על רקע מינו של האדם או על רקע הנטיה המינית שלו וכדומה. בנוסף מודגש כי בכדי שהטרדה מינית תחשב כך ההצעה צריכה להיות בעלת אופי מיני. לא כל הזמנה של עובד אחר לכוס קפה בהפסקת הצהריים הופכת להטרדה מינית, וחשוב לדעת זאת.
  4. היכן ניתן להתלונן – פרטים מלאים של האחראי על מניעת ההטרדות המיניות באותו מקום עבודה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these