בילי אליוט – המחזמר הבריטי הטוב ביותר מגיע לישראל

הוא ישב שם "בילי אליוט" על כיסא חום מהגוני לצד אביו באמצע חדר אפרורי, קירות הטורקיז הדהויים היו גבוהים ומקושתים באכסדרות בצבע לבן שנשענו על הקיר לשם הקישוט בלבד. החדר היה גדול ומואר והוא הרגיש חשוף, עירום כמעט מול שלושת הפרצופים הקרים הלבושים חליפות שחורות שישבו מולו מאחורי שולחן עץ שהיה באותו הצבע של הכיסאות.

 

הסרט בילי אליוט מתרחש באנגליה של שנות ה- 80. בילי הוא נער יתום מאמא החי עם אביו. אביו שהיה מעריץ של מתאגרף מפורסם דוחף את בילי אליוט לתחום האגרוף. במקביל בילי שאהב לנגן על פסנטר אהבה שירשה לו אמו התחבר לצד האמנותי מוסיקלי יותר מהאגרוף. כשהוא עלה על זירת האגרוף לראשונה הוא הבין שאגרוף זה לא ייעודו ובו בזמן עיניו פזלו לעבר שיעור הבלט שהתרחש בצד השני של אולם הספורט.

 

בילי אליוט מסתיר בהתחלה את אהבתו לריקוד ומתאמן בשיעורים פרטיים מתחת לאפו של אביו, כשזה מגלה, בילי יוצא למאבק מולו ולא מוותר על חלומו להפוך לרקדן מקצועי. בסופו של דבר אביו מוותר כאשר הוא רואה אותו לראשונה רוקד ומבין שעתידו של בילי הוא להיות רקדן דגול. הוא לוקח את בילי אליוט למבחנים בבית הספר המלכותי לבלט בלונדון, גם שם לבילי מחכים מכשולים אחד מהם כשהוא מכה את אחד הסטודנטים לריקוד חברו לכיתה.

 

בסופו של דבר בילי הופך לרקדן מוערך והופעתו במופע הבלט 'אגם הברבורים" בתפקיד הרקדן הראשי נותנת חותמת לעובדה זו.

 

הסרט יצא בשנת 2000 וחמש שנים אחריו המחזמר עלה לראשונה בתאטרון "ויקטוריה פאלאס" שבלונדון וזכה להצלחה מסחררת, ואף הוכתר ע"י עיתון הטלגרף ב"מחזמר הבריטי הטוב ביותר". "בילי אליוט" המחזמר זכה בעשרת פרסי טוני בשנת 2009.

 

בקיץ הקרוב תעלה בישראל הגירסא הישראלית למחזמר. המחזמר בילי אליוט יוצג בחודשים יוני ויולי. אלי ביזאווי אחראי על  התרגום לעברית,על הבימוי והכוריאגרפיה אמון אלדר גרויסמן. את התפקיד של בילי אשר מחולק לשניים, ילד ובוגר יככבו שני ילדים מוכשרים שנבחרו לאחר אודישנים שמשכו זמן רב. אבי קושניר ישחק את אביו של בילי בתפקיד אחיו של בילי ישחק אושרי כהן.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these