ביטוח שוק ההון | ביטוח וחיסכון | סחר בבורסה – שוק ההון ביטוח וחיסכון

שוק ההון ביטוח וחיסכון

 

אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון אחראי על ייזום שינויים במבנה המוסדי של שוק ההון בישראל.

באמצעות הסדרה של שיתוף פעולה עם האגפים השונים במשרד האוצר וכן ברשויות

כמו בנק ישראל,הבורסה לניירות ערך, ועוד רשויות רבות ושונות.

 

לאגף שוק ההון ביטוח וחיסכון קיימות מטרות ופעולות שונות שהוא מבצע, אגף זה נועד בכדי להבטיח ביטחון פיננסי של צרכני השירותים הפיננסיים הקיימים במדינת ישראל.

הביצועים מתבצעים על ידי שמירה על יציבות המוסדות בכך שאותם מוסדות יעמדו בהתחייבויות שלהם, ותהיה שמירה על יציבות המערכת הפיננסית.

האגף מפקח על עסקי הביטוח הרבים שנעשים בישראל, הפעולות המפוקחות הן רישוי החברות, פיקוח אשר נעשה באופן תקין ונכון, וזאת כאשר ענפי הביטוח העיקריים הם ביטוח פנסיוני וביטוח כללי.

 

אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון פועל במסגרת של משרד האוצר בישראל, שוק ההון ביטוח וחיסכון אחראיים גם על הסדרה ופיקוח בתחומים של שירותים פיננסיים במדינת ישראל ובשוק הביטוח, קופות גמל וחיסכון, קרן פנסיה ועוד.

בשנים האחרונות קיימת ביקורת ציבורית בשוק ההון הישראלי, ובמקביל לכך הפעילות שנערכת בשווקים הפיננסיים בישראל מצטמצמים באופן משמעותי וניכר.

 

אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון עוסק בקביעת מדיניות שפועלת לעידוד וחיסכון של צורכי המשק הלאומי והציבורי.

ואכן ישנה מסגרת של פיקוח על כל תוכניות החיסכון השונות.

אגף זה פועל לכך שתהיה מודעות ציבורית גבוהה של כל המוצרים הפיננסיים הקיימים וכן היא פועלת לשקיפות מלאה של כל הגורמים שפועלים בתחום הביטוח, החיסכון, הפנסיה, וקופות הגמל.

 

שוק ההון ביטוח וחיסכון עוזר לשמירה ולקידום של הביטוחים הפיננסיים במדינת ישראל ועל ידי כך מובטחים חיים טובים יותר שמתבטאים בתחומים שונים.

כל התוכניות שמתנהלות תחת אגף זה עוזרות לקדם תהליכים רבים וחשובים, קרנות שונות של חברות שמתנהלות תחת הפיקוח של אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון.

 

ישנה חקיקה והסדרה שנעשית עם שיתוף פעולה של האגפים השונים במשרד האוצר וברשויות שונות.

משום שאגף זה שם לעצמו מטרות מסוימות אזי בכך הוא מצליח לשמור על כל אופן ניהול היציבות של המערכת הפיננסית.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these