מניית כיל- העובדות והמספרים מדברים בעדה

בעשור האחרון הרוויח הציבור, המחזיק ביותר מ 70% ממניות חברת כיל כ- 30 מיליארד ₪. סכום כמעט דמיוני, לא ייאמן כי ייתכן. חברת כיל היא השנייה בגודלה בין החברות המשקיעות והמושקעות בבורסה והראשונה במחזור המסחר היומי.

משקיעים מוסדיים רואים במניית כיל  חלק בלתי נפרד מהשקעות בטוחות, אשר התשואה שלהן מובטחת לאורך זמן. מבחן התוצאה שב ומוכיח זאת הלכה למעשה, פעם אחר פעם, משקיע אחרי משקיע. ניתן לומר כי אין כל הימור בהשקעה במניית כיל המזוהה עם חברה המהווה אי של יציבות בים של שינויים.

מניית כיל
מניית כיל בנסיקה

מניית כיל – עוגן יציב ובטוח

יתרון הגודל והחוסן הכלכלי של החברה בא לידי ביטוי בביקוש למנייתה. דימויה כחברה מצליחה ורצינית לא נקנה בכסף הוא נבנה במשך שנים, בעבודה קשה, בחשיבה מעמיקה, בתכנון מושכל, במיצוי הפוטנציאל. זה מכבר מיקמה עצמה החברה בראש החברות המובילות בישראל, חברה שהיא שם נרדף לחוסן כלכלי ולאיתנות פיננסית, חברה הקורצת למשקיעים רבים. מניית כיל היא קיום מניה בטוחה בכל סל ובכל תמהי לשל השקעות.

מניה זו מתיישבת עם העיקרון המנחה את מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה: להבטיח תשואה גבוהה ככל שניתן מרמת סיכון נמוכה  ככל האפשר. האם יש בהכרח סתירה בין השתיים (התשואה מזה ורמת הסיכון מזה)?  לא כאשר משקיעים במניותיה של חברה יציבה, גדולה וחזקה, המהווה עמוד תווך בבורסה לניירות ערך ו… מניה בטוחה, מניית עוגן, בתיקי ההשקעות הגדולים של הקרנות והקופות הממשלתיות.

מניית כיל- עסקים כרגיל

משקיעים מוסדיים בוחרים להשקיע בה בשל יציבותה של החברה: הם יודעים כי מניית כיל היא מניה בטוחה בכל תמהיל. רווחיו המפליגים והמופלגים של הציבור מהשקעתו בחברה מוכיחה את כדאיותה. לאחר שנים רבות של עבודה קשה ביססה עצמה חברת כיל כחברה מובילה במשק. היא אינה מבוססת על עסקי אוויר אלא מייצרת מוצרים נדרשים לחקלאות, לרפואה, לקוסמטיקה, למזון ועוד. בשל יציבותה של מניית כיל בפרט ושל החברה בכלל ניתן לומר כי בכל מה שקשור למניה זו בבורסה- עסקים כרגיל. ובמוסד כלכלי, הממחיש באפן החד והמובהק ביותר את ההנחה ,כי  עצם השינוי הוא המשתנה היחיד הקבוע במקום שהשינוי הוא ממהותו, זה לא מובן מאליו כלל ועיקר..

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post