יצוא מישראל- קשיים ופתרונות

יצוא מישראל נעשה בעיקר ע"י חברות שילוח בינלאומיות אך גם על ידי כלי משא מדיניים וצבאיים. היצוא מישראל הוא מרכזי מאוד בתהליך הסחר בינלאומי ומשמש מרכיב חזר ומרכזי בצמיחה של המדינה כולה.

ישראל מעודדת יצוא מישראל בעזרת הטבות מס יוצאות דופן ליצואנים. גם בהלוואות המדינה נוטה לעזור ליצואנים בגלל העובדה שהיצוא מישראל חשוב כל כך לכלכלת המדינה. היצוא מישראל הוא הבסיס ליצור בישראל ורוב הסחורה שמיוצרת בארץ עושה דרכה לארצות זרות. ישראל מוערכת מאוד ביכולות היצוא שלה ברחבי העולם, בעיקר בפיתוח טכנולוגיה צבאית ובתחום ההי טק. יצרניות ישראליות מושכות תשומת לב עולמית ונחשבות כנמצאת בחוד החנית בתחומים שציינו.

התהליך נעשה בצורה הבאה
לאחר שחותמים על חוזי הביטוח, חוזה הובלה, קובעים את שיטת התשלום וחותמים על חוזה התשלום. צריך להנפיק מסמיכים מסוימים בסחר בינלאומי. רשומון יצוא הוא המסמך הראשון והחשוב ביותר המכיל בתוכו את עקרונות עסקת היצוא והפרטים הכלליים. המסמך הוא האישור של הרשיון שביצוא נעשה על פי הכללים.
תעודת מקור היא המסמך שמאשר שהסחורה אכן יוצרה בארץ היצוא, האחראים על תעודה זו הם לשכת המסחר ומכון היצוא. שטר מטען הוא תעודת הזהות של המשלוח והוא מתחלק לשני סוגים, אווירי אשר מהווה אישור משלוח ועליו אי אפשר להעביר בעלות ושטר מטען ימי שעליו אפשר להעביר בעלות.

שילוח בינלאומי מהווה תפקיד מרכזי ביצוא מישראל ובלעדיו היצוא מישראל לא יכל להתקיים. חשוב מאוד שכאשר מיצאים מישראל להשתמש בשירותים של חברת שילוח מקצועית אשר תהיה בקשר רציף עם המכ"ס, תוכל לספק מידע בעזרת השטר מטען היכן המשלוח נמצא בכל זמן, ותתן מענה כאשר יש סיבוכים או תקלות בתהליך.

על מנת לבצע יצוא מישראל צריך רשיון יצואן אשר דורש עמידה בתנאים שמנהל המכס קבע. בשביל להיות יצואן מוסמך צריך לבקש מרשות המיסים חשבון הצהרה, כל הסחורות חייבות לעמוד בתנאים ובכללים שנקבעו מראש.

יצוא מישראל הוא תחום נרחב ואם רוצים להתחיל ולייצא מהארץ בכמויות גדולות צריך לקחת את זה ברצינות, להכנס לעומק ולהבין בכל האישורים והתנאים שהמכס קובע.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these